Portalul tablouavocati.ro este o initiativa privata ce permite identificarea rapida a Avocatilor, in functie de locatie si criteriile dumneavostra. Consiliul de Mediere este autoritatea care intocmeste, actualizeaza si publica Tabloul Avocatilor autorizati din Romania, pe propria pagina de internet cmediere.ro Afla mai multe despre Cookies?

Piperea și Asociații, despre loialitate: "Avocatul trebuie să găsească echilibrul deplin între respectarea legii și urmărirea interesului clientului". "Manifestarea loialității față de client trebuie să îmbrace întotdeauna haina legalității".

Responsabilitatea avocaților de a fi loiali - în primul rând față de clienți, dar și față de breaslă, față de confrați și față de lege - este proba eliminatorie în încercarea de a ajunge printre liderii acestei tagme.

 

Avocatura.com: Cum vă manifestaţi loialitatea faţă de clienţii Dvs., ca avocat? 

Iustin Armașu: Din punct de vedere moral, loialitatea față de client se manifestă sub mai multe aspecte.

În primul rând, o relație de succes între avocat și client pornește de la sinceritate. Această calitate conduce la câștigarea încrederii clientului și la o colaborare de lungă durată. În al doilea rând, loialitatea față de client se manifestă prin devotament.

Devotamentul nu se rezumă la simpla îndeplinire a obligației (de mijloace) stipulate în contract. Avocatul trebuie să aibă un rol activ în relația cu clientul, pornind de la informarea continuă și sinceră, continuând cu inovarea pe tot parcursul litigiului și terminând cu respectarea confidențialității.

După cum se menționează și pe site-ul SCA Piperea și Asociații, pentru mine, fiecare caz încredințat (începând de la cazurile pro bono și terminând cu cele cu un mare impact pe piața avocaturii din România) reprezintă o provocare. Și nu, nu este un deziderat, ci un principiu pe care încerc să îl respect întotdeauna, empatia față de client nezdruncinând profesionalismul cu care tratez cauza.

Altfel spus, sfera noțiunii de loialitate, sub aspect moral, o depășește cu mult pe cea prevăzută de profesia de avocat, relația dintre ele fiind de la întreg la parte.

Probabil că tentația de a încălca unele dintre atributele loialității (îndeosebi sinceritatea) sau, și mai grav, prevederile legale, pentru a obține foloase imediate, mai mult sau mai puțin juste, se manifestă și în această profesie.

De aceea spunea ilustrul avocat Hurmuz Aznavorian că "marii avocați se recrutează din rasa celor mai de seamă oameni. Ei trebuie să fie elitele generației lor".

Poate că nu orice persoană are tăria de caracter să reziste acestor tentații și, de aceea, fără să îmi doresc să supăr pe cineva, opinez că ar trebui să se orienteze către alte profesii sau … meserii.

 

Simina Popescu: Relația avocat client se bazează pe loialitate, atât din partea avocatului, cât și a clientului. Numai astfel se poate dezvolta o legătură strânsă între avocat și clientul său în vederea derulării unei colaborări bazate pe încredere și respect reciproc. 

Întreaga activitate a avocatului desfășurată pentru un anumit client este rezultatul devotamentului său față de acel client și, de ce nu, chiar față de profesia sa.

De altfel, ansamblul legislației care guvernează profesia de avocat cuprinde reglementări menite să insufle avocatului sentimentul de loialitate în relația cu clientul, precum și să garanteze că exercitarea profesiei se bazează pe devotamentul față de client.

Cu toate acestea, loialitatea față de client nu este numai o obligație legală, ci o trăsătură de caracter a avocatului pe care acesta o dobândește odată cu experiența.

În ceea ce mă privește, loialitatea față de client este o trăsătură naturală fără a fi neapărat o obligație și cred că acesta este secretul practicării cu plăcere a acestei profesii. Așa cum am învățat în cadrul Piperea și Asociații, pentru mine, fiecare client este la fel de important, indiferent de complexitatea cazului său, astfel încât fiecare dosar trebuie tratat cu aceeași implicare.

Astfel, fidelitatea mea față de client se manifestă, în primul rând, prin desfășurarea competentă și profesionistă a tuturor activităților pe care le implică fiecare caz, orientate spre realizarea interesului clientului. Interesul clientului se confundă cu interesul meu în calitate de avocat al acestuia, fără ca urmărirea interesului clientului să depășească limitele legale și exercitarea cu bună-credință a profesiei mele.

În concret, încerc să tratez fiecare speță ca și cum eu aș fi persoana implicată și să fac tot ce îmi stă în putință pentru rezolvarea situației sau câștigarea litigiului, după caz. Loialitatea mea față de client se regăsește în fiecare activitate pe care o desfășor pentru acesta. Informarea corectă și completă a clientului, discutarea strategiilor procesuale, găsirea celor mai bune soluții, efectuarea tuturor demersurilor prevăzute de lege, asigurarea confidențialității, evitarea conflictului de interese sunt tot atâtea fațete ale devotamentului față de client.

Citeste intregul interviu pe: avocatura.com

Pentru a lasa un comentariu va rugam sa va inregistrati